آموزش آواز و تصنیف خوانی
www.urshop.ir
www.urshop.ir
www.urshop.ir
www.urshop.ir
آموزش آواز و تصنیف خوانی
عناوین آواز و تصنیف خوانی
درباره آواز
آواز و تسنیف و ترانه
تئوری موسیقی
تعریف موسیقی
نام نت های موسیقی
کلید
خطوط اضافه
آموزش آواز
تصنیف آغازین
مقدمه و پیشینه
آشنایی با آواز و تصنیف
شناخت گستره صدایی
تمرینات صدا سازی
تمرینات صدا سازی
و اجرای ده ها تصنیف و آواز توسط استاد به همراه نکات و آموزش کامل هر کدام
آواز ابوعطا
آواز بیات ترک بیات زند
آواز افشاری
آواز دشتی
آواز بیات اصفهان
آموزش آواز
در مجموعه آموزش آوازخوانی فرا خواهید گرفت
صداسازی
تکنیک آواز
تمرین نفس
تمرین مامور
تمرین بیات ترک
تمرین اصفهان
تمرین همایون
فراگیری آواز
صداسازی
تکنیک صدا
تنفس
دستگاه ماهور
دستگاه بیات ترک
دستگاه اصفهان
دستگاه همایون
نرم افزار آموزش آواز
بصورت مالتی مدیا
ساز و آواز در ایران از قدمت بسیار طولانی برخوردار است. استادان بیشتر بر آواز خوانی تکیه می کردند و از اشعار شاعرانی مثل سعدی استفاده می کردند.
آموزش آواز
موسیقی از زبان مشتق شده است. موسیقی در آغاز همان سخن گفتن بود که در آن هر صدائی کشش خاصی می یافت – زیر و بم شدن ناپایدار اصوات بعدها اندک اندک به وضع ثابتی گرائید. تحقیقات علمی صحت این نظریه را به ثبوت رسانیده اند. بعدها پرسش دیگری پیش آمد که پرندگان چرا نغمه پردازی می کنند؟
هر دستگاه موسیقی ایرانی، توالی ای از پرده های مختلف موسیقی ایرانی است که انتخاب آن توالی حس و شور خاصی را به شنونده انتقال می دهد. هر دستگاه از تعداد بسیاری گوشه موسیقی تشکیل شده است و معمولاً بدین شیوه ارائه می شود که از درآمد دستگاه آغاز می کنند، به گوشهٔ اوج یا مخالف دستگاه در میانهٔ ارائه کار می رسند، سپس با فرود به گوشه های پایانی و ارائهٔ تصنیف و سپس رِنگی اجرای خود را به پایان می رسانند.موسیقی سنتی ایران شامل هفت دستگاه و پنج آواز است. هفت دستگاه ردیف موسیقی سنتی ایرانی عبارت اند از:
دستگاه شور
دستگاه سه گاه
دستگاه چهارگاه
دستگاه همایون
دستگاه ماهور
دستگاه نوا
دستگاه راست پنج گاه
آموزش آواز
نرم افزار آموزش آواز
آواز معمولاً قسمتی از دستگاه مورد نظر است که می توان آنرا دستگاه فرعی نامید. آواز از نظرفواصل با دستگاه مورد نظر یکسان یا شبیه بوده و می تواند شاهد و یا ایست متفاوتی داشته باشد. به طور مثال آواز دشتی از متعلقات دستگاه شور و از درجه پنجم آن بوده و به عنوان مثال اگر شور سل را در نظر بگیریم، دارای نت شاهد و ایست ((ر)) می باشد. بدین ترتیب در آواز شور ملودی با حفظ فواصل دستگاه شور روی نت ((ر)) گردش می کند و در نهایت روی همان نت می ایستد. به طور کلی هر آواز پس از ایست موقت روی ایست خودش، روی ایست دستگاه اصلی (در این جا شور) باز می گردد. آوازهای متعلق به دستگاه موسیقی ایرانی ۵تا هستند و عبارت اند از:
آواز ابوعطا
آواز بیات ترک بیات زند
آواز افشاری
آواز دشتی
آواز بیات اصفهان
آموزش آواز
در مجموعه آموزش آوازخوانی فرا خواهید گرفت
صداسازی
تکنیک آواز
تمرین نفس
تمرین ماهور
تمرین بیات ترک
تمرین اصفهان
تمرین همایون
فراگیری آواز
صداسازی
تکنیک صدا
تنفس
دستگاه ماهور
دستگاه بیات ترک
دستگاه اصفهان
دستگاه همایون
آموزش ، آواز ، تصنیف ، خوانی