آموزش طراحی و مدلسازی SketchUp 8 * Vray
آموزش جامع طراحی و مدلسازی در معماریفصل اول : قابلیتهای جدید Sketchup Pro 8
درس اول : تازه های SketchUp Pro 8
درس دوم : قابلیت Drafting in LayOut
درس سوم : قابلیت Geo-Modeling
درس چهارم : قابلیت Modeling in Con*
درس پنجم : رابط کاربری (Interface)
درس ششم: ابزار رسم خطوط (Line Tool)
درس هفتم: معرفی المانهای دینامیک (Dyncomp)
درس هشتم : جستجو در ۳Dwarehouse
درس نهم : رابطه ی sketchup با GoogleEarth
درس دهم : مدل های مجاور (NearbyModels)
درس یازدهم : جنــســیت ها (Texture)
درس دوازدهم : جنــســیت های تصویری (PhotoTexture)
درس سیزدهم : المانهای دینامیکی باهوش (DynComp)
درس چهاردهم : تعامل با المانهای دینامیکی (DynComp Interact)
درس پانزدهم : قابلیت انتخاب المان های دینامیکی (DynComp Data)
*****************************************
فصل دوم : فضای کاربری نرم افزار (The sketchup Interface)
درس اول : اصول رابط کاربری (Interface Basics)
درس دوم : سرکشی در نرم افزار (Navigating in Sketch up)
درس سوم : قدم زدن در نرم افزار (Walking around in Sketch up)
درس چهارم : خلق View های مختلف برای دوربین (Creating Camera Views)
درس پنجم : انواع نمایش لبه ها و رویه ها (Shading Faces *Edges)
درس ششم : خلق سایه و مه در صحنه (Creating Shadows *Fogs)
درس هفتم : خلق صحنه ها (Creating Scenes)
درس هشتم : انتخاب و حرکت دادن اجسام (ing *Moving Objects)
درس نهم : تغییر مقیاس و چرخاندن اجسام (Scaling *Rotating Objects)
درس دهم : کنترل رویه ها و لبه ها (manipulating Faces *Edges)
درس یازدهم : ابزار های پیشرفته انتخاب (Advanced ion Tools)
******************************************
فصل سوم : ( Drawing in SketchUp)
درس اول : اصول ابزار رسم خط (Line Tool Fundementals)
درس دوم : استفاده از رسم خط برای ایجاد اشکال سه بعدی(Using the Line Tool f*3D)
درس سوم : استفاده از ابزار رسم مستطیل(Using the Rectangle Tool)
درس چهارم : رسم دایره و چند ضلعی(Creating Circles *Polygons)
درس پنجم : رسم کمان ها(Creating Arcs)
درس ششم : سه بعدی نمودن رویه ها با استفاده از فشار دادن یا بیرون کشیدن(Pushing *Pulling Faces into 3D)
درس هفتم : استفاده از ابزار آفست برای رسم محیط(Using the Offset Tool to Outlines)
درس هشتم : استفاده از ابزار دنبال کردن(Using the Follow me Tool)
درس نهم : ایجاد کردن متن(Creating Text)
درس دهم : نرم تر کردن گوشه های گرد(Softening Round Edges)
درس یازدهم : استفاده از ابزارهای ساخت و ساز برای ایجاد راهنما(Using Construction Tools to Guides)
درس دوازدهم : ایجاد مقطع ها( Creating Sections)
******************************************
فصل چهارم : سازمان دادن به مناظر(Organizing Scenes)
درس اول : گروه کردن اشیاء(Grouping Objects)
درس دوم : ایجاد کردن اجزاء (Creating Components)
درس سوم : پنجره اجزاء (The Componenet Window)
درس چهارم : کار کردن با لایه ها (Working with Layers)
درس پنجم : ایجاد لایه ها(Creating Layers)
درس ششم : استفاده ازپنجره ی Outlinerدر صحنه های پیچیده (Using the Outliner)
درس هفتم : مخفی و ظاهر نمودن اشیاء(Hiding *Unhiding Objects)
درس هشتم : قفل و آزاد نمودن اشیاء(Locking *Unlocking Objects)
******************************************
فصل پنجم : (Creating Textures *Materials)
درس اول : استفاده از پلت جنــســیت در سیستم عامل مکینتاش( Using the Material Pallet on a Mac)
درس دوم : اعمال نمودن جنــســیت ها(Applying Materials)
درس سوم : ویرایش جنــســیت ها(Editing Materials)
درس چهارم : ایجاد جنــســیت ها(Creating Materials)
درس پنجم : جایابی تصاویر(Maping Images)
درس ششم : اعمال تصاویر bitmap به اجسام( Applying Bitmap Images)
درس هفتم : جنــســیت دهی به اجسام انحنا دار(Maping Curved Objects)
درس هشتم : منعکـس نمودن بافت ها بر روی سطوح انحنا دار(Projecting Maps on Curved Objects)
*******************************************
فصل ششم : رندر کردن و متحرک سازی (Rendering *Animation)
درس اول : اعمال روش ها(Applying Styles)
درس دوم : خلق روش ها(Creating Styling)
درس سوم : تولید فایل های دو بعدی(Outputting 2D Bitmaps)
درس چهارم : متحرک سازی ابتدایی(Basic Animation)
درس پنجم : متحرک سازی پیشرفته( Advanced Animation)
*******************************************
فصل هفتم : (Creating Terrain Using Sendbox)
درس اول : خطوط تراز(Contours)
درس دوم : ایجاد سطوح با استفاده از خطوط صاف(Creating Terrain From Scratch)
درس سوم : استفاده از ابزارSmoove برای حجاّری (Sculpting With the Smoove Tool)
درس چهارم : چسباندن و پوشاندن منظر با اشیاء(Stamping&Dramping *s in Terrain)
فصل هشتم : انطباق تصاویر و Google Earth (Photo Match *Google Earth)
درس اول : استفاده از شگرد تطبیق تصویر برای تراز کردن دوربین ها( Using Photo Match to Align Cameras)
درس دوم : مدل سازی در انطباق تصاویر( Modeling in Photo Match)
درس سوم : فرستادن مدل های ساخته شده به نرم افزارGoogle Earth (Exporting Models to Google Earth)
فصل نهم : نورپردازی توسط V-Ray در SketchUp
درس اول : نورپردازی داخلی توسط V-Ray در SketchUp